Tokyo

31. Juli:

Jeg er for øyeblikket hjemme hos Mads for å hente noen saker og si hade bra til Pepsi. Jeg tenkte å ta en gåtur tilbake til Lillestrøm.

Hade bra, raringen

Da blir det hjem og pakke. Så skal jeg ta en liten matbit med paps 🙂

Vi tok en tur til Raus og spiste verdens beste burger.

1. August:

Jeg sitter og venter på å kunne dra til flyplassen. 1 time igjen

Jeg måtte kjøpe en billett ut av landet (Japan) så kjøpte en billig billett til Sør-Korea som jeg avbestiller. Det var nesten ingen ved boardingen når jeg kom og Qatar lar deg boarde 1 time før, så det var helt uproblematisk. På turen fikk jeg 2 gratis måltider og rødvin + påfyll. Veldig hyggelige flyvertinner og verter. Første klasse har sine egne båser med all type luksus. Litt sjalu

Doha AirPort er massivt, flere butikker en et kjøpesenter og mangfold av restauranter. Kjøpte bare noen nøtter og en Redbull. Så tok jeg «toget» inne i flyplassen bort til min Gate. Jeg sitter for øyeblikket der og venter de siste 3 minuttene før det er boarding

Jeg spiste tidligere frityr stelt fisk og vin og nå sitter jeg å spiser kylling i teriyaki saus, sushi, nudler og en kake til dessert. Det føles som et 5 stjernes hotell i luften. Fantastisk service. Med gratis teppe, tannbørste, tannkrem, øreplugger, sånn å ha over øynene, sokker og headset og som ekstra bonus, har jeg i løpet av begge flyturene hatt cirka 11 sekunder turbulens og med gratis vin, snacks, mat, green tea, brus og hva en annet du skulle ønske er det vanskelig å ikke ha det bra.

Jeg satt på rad 24A og 24B var det ingen som ble sittende, så masse legroom og mer plass å rote på

Jeg fant det første hotellet jeg skulle være på med en kjapp (og veldig dyr) taxi ca 12 minutter utenfor flyplassen. Det var helt greit, jeg kom frem kl 2 om natten og skulle bare få litt søvn før jeg dro til hotellet jeg skal være på fremover

3 August:

Jeg kom frem til det nye stedet med litt tog komplikasjoner. Men det tokk ikke lang tid før jeg forstod meg på systemet. Jeg gikk av på Akabane, hvor lauren møtte meg. Hun viste meg hvor hotellet var (kita-toda)

Etter å ha fått lagt fra meg tingene mine og fått pustet litt, dro vi og spiste litt sushi, helt fantstisk. De har grønn Fanta…

etter det tok vi toget inn mot sentrum, shoppet litt, var på pokemon megastore, prøvde bubatea og avsluttet dagen med å spille litt Mario kart (jeg vant 2-1)

Nå er jeg tilbake på hotellet og tar det rolig. Jeg har fått koblet opp Internett til alle sakene mine og er rimelig fornøyd. Rommet er også veldig bra, ser frem til i morgen

4. August:

I dag sov jeg langt ut på dagen og er nå på vei til å kjøpe et par håndklær og spise litt KFC

Da har jeg spist alt for mye kylling og kjøpt 5 håndklær og er nå på vei tilbake fra kjøpe senteret.

Den turen skal i teorien ta 9-11 minutter, men det endte på rundt 40-50 minutter, delvis fordi det var deilig og delvis fordi jeg var lost… storparten pga det sistnevnte.

Så ble jeg låst ute av komplekset, heldigvis var det noen som kunne slippe meg inn. Jeg løp da direkte inn i dusjen og ligger nå i senga. Veldig rolig dag så langt, men antar det blir inn til sentrum litt senere

August 5:

Jeg var en tur til sunshine city, jeg glemte da at det var «familie dag»

Så det ble en tur med skrikene unger løpende rundt beina mine… yay

Fikk noen fike bilder da

August 6:

Vi tokk oss en tur inn i byen og spiste og deretter spilte mario kart… jeg tapte.

August 7: I fag drakk vi litt for mye, men ble enige at restauranten lurte de dumme turistene. Fordi vi bestilte ikke 12 drinks… men men

August 8:

Recovery avslapping dag

August 9:

Spiste på samme restauranten 2 ganger, den er like ved tog stasjonen. Tok det med ro og så på litt starwars

August 10:

Jeg dro tidlig til Shinjuku og klarte å rote meg inn i «red distric» men kom meg rask ut, ingen jakuza, fant så en burger king. Så skal jeg tilbake til rommet og senere skal til Ikebukuro.

August 15:

Jeg shoppet litt klær og sko og avsluttet dagen med en Japans whiskey med lauren

Helt kaos.

August 16:

Startet dagen med sushi og nudler/suppe.

(Jeg kan endelig spise nudler sånn det skal spises #slurpe, er vist kompliment til kokken) Så skal vi ut og drikke med jobben til Lauren senere

Betalte nettopp 750kr for alle drikkene for alle fire…. kommer til å angre i morgen

Jepp…

August 17:

Igjen, ganske normal dag.

Facetimet litt med Herman, spiste litt pizza, så på film.

August 22:

Nå er jeg to stopp unna Ginza, stoppet etter Tokyo Station. Jeg har aldri sett så mange mennesker på et sted, her er det bare å klemme seg inntil vinduet.

Det er et gigantisk kjøpesenter i Ginza, så skal se litt rundt. Tenkte også å besøke en av de berømte ugle kafeene. Har da spist nudler og frokostblanding, så får lete etter litt mat før jeg starter med Window-Shopping

Kan hende jeg tar en tur til fiskemarkedet, eller om jeg sparer det til en annen dag.

Jeg er nå på toppen av en av de høyeste bygningene i Tokyo. Fantastisk utsikt og en vakker hage. Jeg tokk en tur innom Versace og diverse andre fashion butikker. Fant noe godsaker, men lommeboken var ikke enig. Så logisk jeg en tur innom en Rolex butikk. Der fikk jeg prøve på en Rolex til 900,000kr eller 12,000,000 yen. Skummelt

Fikk endelig sett en ekte mynt fra før Kristus. Denne var fra Hellas, helt utrolig

Så fikk jeg se en bil fra Nissan, en «konsept bil» for 2020

Deretter en Ferrari og tilslutt min favoritt bil, Audi R8.

Masse opplevelser og veldig sliten

Etter tre dager med å være syk, har det endelig blitt litt bedre

Så jeg sov litt på dagen og på kvelden tokk jeg toget til Akihabara, det er sentrum av alt Gaming og Entertainment. Så jeg var i mitt ess

Jeg fant masse kule Pokemon/Starwars/Marvel etc. Alt fra figurer til klær, jeg endte opp med å kjøpe et starwars spill.

Det var litt snodig, det var den velkjente neon belysningen, men der var på steroider. Det var ingenting som ikke hadde neon lys på seg også var det en haug damer kledd ut som tegneserie figurer, med katte ører og alt.

August 29:

Dro til Ueno og så på litt klær og endte opp med å spise tidenes beste sushi

På vel til Ikeburo for litt mat.

Jeg våknet til en snap fra Mads, åpnet den og der stø det «hørt det nye Eminem album?» What?! Rushet til Spotify, så har nå 13 nye sanger på spille listen, altså en veldig bra dag så langt

September 2:

Er for øyeblikket i Ueno, på vei ut av en zoo. Den hadde fått veldig bra reviews, men har vært her i et kvarter og orker ikke mer, stakkars vesen. Var en tur med jobben til Lauren til en kinesisk restaurant.

Spiser nå litt nudler og drar muligens til Shinjuku. Fått nyheter at faren til Lauren har et kallenavn for meg. Loke/Loki, som i den norrøne guden. I’ll take it

September 3:

Jeg Lauren og hennes venn, Toshi dro tilt Seno-Jo. Sensō-Jo er et gammelt buddhistisk tempel som ligger i Asakusa, Tokyo. Det er Tokyos eldste tempel, 645 AD. Der kastet jeg mynt inn i en hellig brønn. Fikk en “fortune” skal vist bli veldig rik.

Så spiste vi sushi

September 7:

I dag har jeg vært på en tour på samurai museumet i Shinjuku og det var kjempe kult og lærerikt

Så dro jeg til gaming byen Akihabara, kjøre ingenting og dro deretter hjem.

Etter 2 minutter av avslapning, får jeg en melding av lauren… going out drinking. Så jeg møtte hun og en av vennene hennes, Toshi. Han tålte svært lite alkohol og missa stoppet sitt på toget etter å ha sovnet.

September 14: I dag møtte jeg noen av de hjemløse/asylsøkende barna og tegnet, lærte engelsk, klokka og delte musikk og andre Interesser

Så snakket jeg med en voksen mann som måtte flykte fra Pakistan fordi familien til hun han skulle gifte seg med prøvde å drepe han… mista jobben, sønnen og dama…

Og Mads har skaffa seg leilighet

September 17:

Jeg var på DisneySea, det var helt vilt. Det var gjenskapninger av Venice, Roma, middelalderen, New York, western og haug andre temaer. Det var en gigantisk «aktiv” vulkan i midten som skjøt opp store flammeballer. Ganske mye kø, men det ble drastisk mye mindre da det begynte å regne og lyne.

Vi tokk mikke toget tilbake til Tokyo stasjon oh spiste på TGI Friday. Jeg spiste noen veldig spicy kylling vinger. Dårlig ide… trengte 2 millshaker og noen turer på toalettet. Men godt var der

September 18:

Jeg fant ut at en type søt saus og chilli krydder er veldig godt på pommes frites, finner ut om noen minutter om jeg liker «chum salmon» (der gjorde jeg) og opplevde mitt første jordskjelv

September 21:

Tilbake til Second Harvest og Kids cafe. Der delte vi ut mat til de i vanskelige situasjoner og etter det lekte vi med modeleire og spilte et hebraisk spill

September 23:

Lauren er tilbake fra Hong Kong

September 25:

Skulle finne en butikk i Shinjuku men fant ikke hva jeg lette etter. Men fant mye rart

September 26:

Eeeendlig fått skrikulf til å slutte å synge midt på natten.

September 27:

Jeg møtte foreldrene til Lauren. Kjempekoselige folk.

September 28: bestemt meg for å bli en måned til. I dag bestod av myeee nødvendig søvn og ute å spiste etter 40 minutter med kl

September 29: tilbake til veldedigheten

September 30:

Nå kommer det en gigantisk tyfon

Det gikk fint

Oktober 10:

Veeeeldig varm dag

Oktober 11:

Tur til kjøpe senteret og kjøpte tidenes deiligste sengetøy! Så dro å spiste Serano og ost i Ikebukoro

Oktober 12:

I dag var jeg tilbake på kids cafe, ingen triste historie denne gangen. Bare morro

ser at han fiksa håret mitt haha

Ble fortalt “du har vokst” av Ren

Oktober 13:

Jeg tro til Emperial Palace, masse interessant historie. Men jeg så to gigantiske edderkopper

Oktober 15:

Skulle besøke Shinjuku Garden, men den var stengt når jeg kom dit, så tok bare en gåtur i Shinjuku

Oktober 16:

Jeg og Lauren dro til Tokyo National Museum. Der var det alt fra ting 500 år f.kr til ting bare 100 år gamle. Jeg og lauren hadde konkurranse på hvem som kunne komme opp med de morsomste vitsene som passet til statuene sine ansikts utrykk eller kropps stilling. Jeg synes jeg var fruktig morsom, men på en “poll” på InstaGram sant Lauren. Jeg skylder på at hun har engelske følgere som deler hennes humor. Jeg jukset til og med og tapte fremdeles… tull haha

Oktober 17:

Jeg, Lauren og hennes… kjæreste typ ting? Dro til noe som het “you may dream” der var det mange forskjellige morsomme rom, et rom hvor jeg satt på en sushi omringet av ris

Oktober 18:

I dag ble jeg invitert til lunsj og shopping av to dansker som er i huset. Vi spiste kylling og vindeshoppet merkeklær. Så har de invitert meg til å være med de og 15 andre på byen. Så det blir interessant.

Oktober 20:

Det var en rolig start med litt snakking i fellesrommet i første etasje. Så dro vi ut til det som heter “piss alley” veldig lovende. Vi surret litt rundt før vi fant et sted å spise. Det var et ganske morsomt sted, 160cm under taket. Vi spiste litt sukker bønner og whiskey og etter det tenkte vi å finne en bar å avslutte dagen med i Golden Gai… men det gikk ikke helt etter plan.

Oktober 21:

Recovery.

Oktober 22:

Skjedde ikke så mye. Reddet Lauren.. igjen

Oktober 23:

Reiste til China Town !

Oktober 24:

Koste meg i senga og spiste sushi 🍣

Oktober 25:

Mt Fuji!

Reiste 3 timer inn til Mt Fuji, men utsikten var verdt det

Så spilte jeg et spill som tydeligvis skulle forutse lykken min i fremtidens forhold

Traff midt i blinken

Oktober 26:

Jeg skulle til Hong Kong… MEN, klumsis hadde klart å booket feil, så da ble det neste år. Fin flyplass da

Så missa jeg siste toget, så ble liggende på gata en stund før jeg bestemte meg for å ta en natt på det nærmeste hotellet. Verdt det, endelig en privat dusj!

Oktober 27:

Det ble Serano skinke, pølse og hvitløksbrød. Så avslutta jeg med noen donuts. Very happy

Oktober 28:

Så skal jeg muligens til Starbucks, det blir isåfall første gang jeg har kjøpt noe fra Starbucks… vi får se